Tzw. „wirtualne spacery” to trójwymiarowe wizualizację jakiegoś pomieszczenia czy obiektu. W ostatnim czasie, ze względu na upowszechnienie się sprzętu i oprogramowania potrzebnych do ich wykonania zyskały na popularności. Możliwości tej technologii są naprawdę wyjątkowe, i nic dziwnego że coraz więcej firm decyduje się z niej skorzystać.

Jak to działa?

W dużym uproszczeniu – fotografujemy dane pomieszczenie przy pomocy odpowiedniego sprzętu, po czym w specjalistycznym programie zdjęcia te(a właściwie serie kilkudziesięciu zdjęć) są składane w taki sposób że buduje się z nich wirtualny obraz naszego pomieszczenia. Działa to na podobnej zasadzie co wizualizacje w Google Maps. Kamera fotografująca dane miejsce w 360 stopniach w każdym kierunku robi serie zdjęć z których później tworzy się trójwymiarowy obraz pomieszczenia. Zależnie od tego jak wiele punktów ustawimy przejścia pomiędzy punktami w pomieszczeniach będą bardziej płynne, jednakże zakres ruchów zawsze będzie w jakimś stopniu delikatnie ograniczony. Należy więc pamiętać że spacer 360 nie jest tożsamy z techniką fotogrametrii która to na podstawie skanu z profesjonalnego skanera tworzy dla nas przestrzenne, trójwymiarowe obiekty składające się z polygonów. Jednakże w wielu przypadkach aż tak dokładne odwzorowanie przestrzeni i możliwość obejrzenia jej z każdego możliwego miejsca i pod każdym kątem nie jest niezbędne i wirtualny spacer 360 w zupełności wystarcza. Warto zainteresować się tą technologią, bo w obecnych czasach wiele firm oferuje realizację takich „spacerów 3D” w bardzo przystępnej cenie, a efekt końcowy z pewnością zrobi dobre wrażenie na naszych klientach.

Przykładowe możliwości wykorzystania Wizualizacji 360⁰ w biznesie

Do czego można wykorzystać wizualizacje 3D w biznesie? Możliwości jest bardzo wiele, i jedynym ograniczeniem jest nasza kreatywność. Możliwość przedstawienia realnego wizerunku sprzedawanego przez nas mieszkania czy wynajmowanego biura to oczywista oczywistość. Sytuacji w których możemy wykorzystać tę technologię jest jednak znacznie więcej, możemy chociażby przygotować wirtualny przewodnik po lokalu dla naszych klientów, w przypadku jakiejś dużej firmowej imprezy, targów, czy prezentacji w dużej hali. Dzięki wizualizacji 3d pokazującej drogę krok po kroku, klienci bez problemu trafią do naszego stoiska. Coraz powszechniejszą praktyką stają się też wizualizacje pokazujące plan dojazdu do naszej placówki w przypadku firmy oferującej usługi w biurze, na miejscu. Rozwiązań jest naprawdę wiele i mogą one pełnić nie tylko funkcję marketingowa ale i praktyczną. Możliwość zaprezentowania naszego produktu w ten sposób również będzie ciekawsza alternatywą dla zwykłych zdjęć umieszczonych w galerii.

Łatwa implementacja, obsługiwanie przez najpopularniejsze przeglądarki

Ogromnym plusem tej technologii jest jej łatwa implementacja na naszej stronie internetowej, a także szerokie wsparcie dla tej technologii nie tylko w przeglądarkach dostępnych na komputerze, ale także naszych smartfonach. Co jest bardzo ważne w czasach gdy ponad połowę ruchu sieciowego generują urządzenia mobilne.

Jeśli zastanawiasz się nad użyciem tej technologii w swojej firmie, lub po prostu chcesz przedstawić swój produkt w nietypowy sposób warto rozważyć ofertę firm specjalizujących się w wizualizacjach 360’, koszt wykonania takiej usługi nie jest wysoki, a efekt zdecydowanie warty ceny.